انواع پروژکتور روشنایی

انواع پروژکتور روشنایی

معرفی انواع پروژکتور روشنایی

پروژکتورها همگی یک هدف را دنبال‌می کنند، یعنی روشن کردن یک نقطه مشخص، اما شما می توانید تفاوت آن ها را در میزان نور‌دهی و اندازه ای که هر پروژکتور می تواند آن را روشن نماید جستجو کنید.یکی از وسایل مهم و ضروری در هر نقطه‌ای پروژکتور می باشد. این وسیله برای برای روشنایی معابر، حیاط منازل، پیاده‌روها، خیابان ها و مکان هایی که نیاز به روشنایی زیادی دارند استفاده می شوند. پروژکتورها انواع مختلفی دارند، که در ادامه به توضیح تک تک آن‌ها می پردازیم.

 

پروژکتور چیست؟

پروژکتور در واقع دارای یک عدد روکش محافظ، کاسه انعکاس نور، لامپ که در برخی مدل ها دارای بالاست و استارت نیز می باشد، هستند. به دلیل داشتن کاسه انعکاس باعث چند برابر شدن میزان نور می شوند. این وسیله بیشتر در مکان هایی که نیاز به روشنایی زیاد دارند، مانند اماکن عمومی، پیاده‌روها، خیابان ها، مراکز امنیتی حساس، منازل و محل کار استفاده می شوند.

تخفیف ویژه انواع پروژکتور روشنایی

مزایای استفاده از انواع پروژکتور روشنایی :

شما با استفاده از چند لامپ برای روشن کردن یک نقطه خاص می توانید، از یک پروژکتور برای روشن کردن آن نقطه استفاده نمایید.

در مقایسه با قیمتی که برای خرید آن می پردازید نور قابل قبولی در اختیار شما قرار می دهد.

این وسیله می تواند نور را به قسمت خاصی پرتاب نماید و یک قسمت بزرگ در ناحیه خاص را با آن روشن کنید.

در مقایسه با استفاده از چند لامپ میزان برق کمتری مصرف می کنند. شما می توانید میزان برق کمتری استفاده کنید.

در مقایسه با لامپ های معمولی ضد آب هستند، یعنی محدودیتی برای استفاده از آن ها در شرایط بارانی ندارند. در اصطلاح علمی به آن ها IP 44 گفته می شود.

در اندازه های مختلف تولید می شوند، یعنی می توان در هر مکانی با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده نمایید.

انواع پروژکتور روشنایی :

  • پروژکتورهای خیاری: در واقع می توان گفت پرمصرف‌ترین و پرنور‌ترین پروژکتورهای موجود در بازار هستند، دارای یک یا چند عدد لامپ خیاری، بالاست تقویت ولتاژ و استارت هستند. اگر به نور زیاد نیاز دارید و هزینه برق برای شما مهم نیست به شما این مدل را توصیه می کنیم.
  • پروژکتورهای COB : اگر به نور خیلی زیاد احتیاج دارید و نمی خواهید به اندازه مدل های خیاری برق مصرف کنید، به شما خرید این مدل را توصیه می کنیم. تقریبا می توان گفت میزان نوردهی در حد لامپ های خیاری اما دارای مصرف برق چند برابر کمتر هستند.
  • پروژکتورهای SMD: این مدل ها دارای مقدار نور قابل قبول هستند، مصرف برق آن ها خیلی خیلی پایین است. در واقع اگر می خواهید برق کمتری مصرف کنید، به شما توصیه می کنم، حتما مدل‌های smd را خریداری کنید. این موضوع را هم در نظر بگیرید که نباید اندازه مدل های قبلی از آن ها انتظار نوردهی داشته باشید.
  • پروژکتورهای LED: در واقع می توان لقب کم نورترین و کم مصرف‌ترین پروژکتور را به آن ها داد. اگر همچنان اسرار به مصرف کمتر انرژی برق دارید باید بهای آن یعنی میزان نوردهی کمتر را هم بپردازید.
  • پروژکتورهای خطی: در واقع می توان آن ها را جزو دسته LED دانست، به علت نوع قرار گیری LEDها به صورت خطی در یک راستا به آن ها پروژکتورهای خطی گفته می شود.
  • پروژکتورهای خورشیدی: این نوع از انواع پروژکتور روشنایی مجهز به سلول های خورشیدی هستند، که در طول روز انرژی خورشیدی را به الکتریسته دریافت کرده در باتری خود ذخیره می کنند و در شب می توان به صورت رایگان از ان ها استفاده کرد. بیشتر برای مناطقی استفاده می شود که برق شهری در آن جا وجود ندارد.

خرید انواع پروژکتور روشنایی

نکات مهم هنگام خرید پروژکتور:

  1. قیمت انواع پروژکتور روشنایی : قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند، قبل از هرچیزی میزان بودجه‌ای که قرار است برای خرید پروژکتور بپردازید را مشخص نمایید. با مشخص کردن میزان بودجه خیلی از مدل ها کا در محدوده قیمت شما نیستند، حذف می شوند.
  2. نوع پروژکتور : پروژکتورها انواع مختلفی دارند که در قسمت های قبل به توضیح تک تک آن ها پرداخته شد، شما با توجه به نوع استفاده خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.
  3. مصرف برق: هنگام خرید انواع پروژکتور روشنایی به میزان مصرف برق آن هم توجه داشته باشید. مصرف برق برحسب وات بر روی دستگاه نوشته می شود. هرچه میزان وات مصرفی دستگاه بیشتر باشد، مقدار بیشتری انرژی برق مصرف می کند.
  4. میزان نوردهی: قدرت نوردهی در انواع پرژکتورها با هم متفاوت است، میزان نور دستگاه به عواملی مانند نوع لامپ کاسه آن و میزان وات مصرفی آن بستگی دارد. اگر به دنبال نور خیلی زیاد هستید به دنبال لامپ هایی بروید که میزان وات مصرفی بیشتری دارند.
  5. ضد‌آب بودن IP44: اگر پرژکتور را برای استفاده در مکان هایی می خواهید که در مقابل بارش باران قرار دارند، و فاقد سایه بان هستند، بهتر است مدل‌های ضدآب یا Ip44 را تهیه کنید. به این نکته مهم حتما توجه کنید.
  6. نوع انعکاس نور: پرژکتورها با توجه به نوع کاسه خود و نحوه قرار گیری لامپ ها نور را به شکل های مختلفی منتشر می کنند، برخی نور را به صورت نقطه ای، و برخی نور را در فضای بیشتری پخش می کنند، در مدل های خطی نور به شکل خطی روی نقطه ای خاص تابیده می شود.
  7. گارانتی: همیشه محصولاتی را بخرید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، هیچ گاه شرکتی تا از کیفیت محصولات خود اطمینان نداشته باشد آن را ضمانت نمی کند، زیرا برای شرکت ضررهای مالی زیادی به دنبال خواهد داشت. پس می توان نتیجه گرفت که داشتن ضمانت دلیل بر کیفیت بالای جنس است.

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره انواع پروژکتور روشنایی سوالات خود را از طریق نظرات با ما مطرح کنید. کارشناسان الکترو آرنا در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخگوی شما خواهند بود.


خرید پروژکتور – کلیک کنید.


 

دیدگاه‌ها ۳

*
*

    رضا پاسخ

    سلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان الکترو آرنا
    مقاله مفید و کاربردی بود به خوبی با انواع پروژکتور روشنایی آشنا شدم..

      aghakhani پاسخ

      از لطف شما سپاسگذارم

        aghakhani پاسخ

        ممنونم